Цікаво


Сім основних стилів навчання. 

До якого належите Ви?

Всі люди - різні і кожен з нас - унікальний, тому не дивно, що різним людям не підходить один і той самий метод навчання, і кожному потрібен індивідуальний підхід.Останні кілька років різні стилі навчання звичайно зводили до трьох основних категорій: візуальне, кінестетичне і аудіальне. Насправді, ці три стилі теж можна поділити на категорії, отримавши складну систему, що складається з рівнів і підрівнів. Процес навчання складний, оскільки у кожного є свій унікальний стиль і підхід до сприйняття інформації. Незважаючи на це, цілком можливо віднести себе до одного конкретного стилю навчання з 7 представлених нижче:

Візуальний: Сюди відносяться люди, що воліють використовувати в процесі навчання картинки, зображення, діаграми, кольори і діаграми зв'язків.

Кінестетичний (вчися діючи): До цього стилю належать люди, які вчаться, діючи - малюють схеми, використовують навколишні об'єкти або беруть участь у рольових іграх.

Аудіальний: Цей тип включає людей, які роблять наголос на слухові відчуття, використовують ритм, музику, слухають записи, складають віршики для кращого засвоєння інформації.

Вербальний: Люди, які відносяться до цього стилю навчання, використовують словесні прийоми в письмовій та усній мові, наприклад, роблять конспекти або проговорюють інформацію вголос.

Логічний: Сюди можна віднести тих, хто воліє використовувати логічні прийоми для з'ясування інформації. Такі люди добре розуміють, навіщо їм потрібна та чи інша інформація, і краще бачать у перспективі.

Соціальний: Ті, хто люблять займатися в групах або парами, концентруючись на взаємодії з іншими в процесі навчання, відносяться до цього стилю навчання.

Відокремлений: Люди, які відносяться до цього стилю, люблять вчитися в самостійно, часто займаються самонавчанням.

Насправді, ми можемо відноситися до тієї чи іншої категорії, залежно від того, що саме і за яких умов ми вчимося чи вчимо. Для вивчення деяких предметів краще підходять той чи інший стилі навчання, а іноді краще всього засвоїти інформацію можна за допомогою поєднання стилів. Якщо є можливість, рекомендується застосовувати різні стилі, це корисно не тільки для кращого сприйняття інформації, а й також для збереження залишкових знань.Визначивши тип, навчання до якого Ви (або Ваш учень) належите, можна зробити навчання ефективнішим та цікавішим, підібравши таке викладення матеріалу та вправи, які будуть максимально корисними, зрозумілими та легкими.

Таксономія Блума

Після закінчення Другої світової війни група американських педагогів і психологів під керівництвом відомого вченого Б. Блума розробила загальні способи і правила чіткого форму­лювання та впорядкування педагогічних цілей. У 1956 р. вийшла у світ "Таксономія", в якій було описано цілі пізнавальної (когнітивної) області. Поняття "таксономія" взято з біології (у перекладі з грецької означає "розміщення у порядку"; "закон").
Елементи таксономії Блума

· ЗНАННЯ. Ця категорія означає запам´ятовування та відтворення матеріалу, який вивчається. Йдеться про запам´ятовування і відтворен­ня термінів, конкретних фактів, методів і процедур, основних понять, правил, принципів, цілісних теорій.


2. РОЗУМІННЯ. Показником розуміння значення вивченого може бути здатність людини встановлювати зв´язок одного матеріалу з іншим, перетворювати його із одної форми вираження в іншу, пе­реводити його з однієї "мови" на іншу (наприклад, зі словесної у гра­фічну, математичну і навпаки). Як показник розуміння може також бути інтерпретація матеріалу учнем (пояснення, короткий виклад), прогнозування майбутніх наслідків, що випливають із наявних да­них.


3. ЗАСТОСУВАННЯ. Цей елемент засвоєння означає уміння використовувати вивчений матеріал у конкретних умовах і нових ситуаціях. Сюди входить застосування правил, методів, уміння розбивати матер­іал на складові понять, законів, принципів, теорій.


4. АНАЛІЗ. До цієї категорії належить виділення частин цілого, вияв­лення взаємозв´язку між ними, осмислення принципів організації ціло­го. Учень, який добре оволодів цією категорією навчальних цілей, ба­чить помилки й огріхи в логіці міркувань, бачить різницю між фактами і наслідками, оцінює значимість даних.


5. СИНТЕЗ. Ця категорія означає вміння комбінувати елементи, щоб одержати ціле з новою системною властивістю. Таким новим продук­том може бути повідомлення, план дій, нова схема тощо.

6. ОЦІНКА. Ця категорія означає вміння оцінювати значення того чи іншого матеріалу для конкретної мети. Учень оцінює логіку побудови матеріалу у вигляді письмового тексту, оцінює відповідність висновків уже даним і т.д.


 «Нечервоний» святковий календар:

11 січня - Міжнародний день «дякую!».

21 січня - Міжнародний день обіймів.

14 лютого - Міжнародний день книгодарування.

17 лютого - Міжнародний день спонтанного прояву доброти.

20 березня - Міжнародний день щастя.

21 березня - Всесвітній день поезії.

27 березня - Всесвітній день театру.

2 квітня - Міжнародний день дитячої книги.

7 квітня - Всесвітній день здоров'я.

22 квітня - День Землі.

25 квітня - День доньки.

15 травня - Міжнародний день сім'ї.

9 червня - Міжнародний день друзів.

9 вересня - Міжнародний день краси.

29 вересня - Всесвітній день серця.

13 вересня, 11 липня - Всесвітній день шоколаду.

21 вересня - Міжнародний день миру.

1 жовтня - Всесвітній день музики.

Перша п'ятниця жовтня - Всесвітній день посмішки.

11 жовтня - Міжнародний день дівчинки.

16 жовтня - День хліба.

30 жовтня - День карих очей.

16 листопада - Всесвітній день толерантності.

3-й четвер листопада - Всесвітній день філософії.

22 листопада - Всесвітній день синів.

15 грудня - Міжнародний день чаю.

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати